الرئيسيةكرة القدممخطط تطفيش كولر

مخطط تطفيش كولر

مخطط تطفيش كولر

علي مدار الأيام السابقه إنتقدنا كولر وفريق الكوره بالنادي الأهلي بشكل كبير وده طبيعي لإننا بنتكلم كوره ولازم نوصف المشهد اللي قدامنا وكمان لأن لا يوجد أحد أهم من الأهلي سواء كان لاعب أو مدير فني أو أيا من كان .

ويظل المبدأ واحد ومعروف وثابت وهو إن عند النجاحات والإجاده تكون الإشاده وعند الإخفاقات اللي سببها تراخي أو إهمال وتقصير وأداء فني ضعيف يكون النقد .

ولكن هذا لايعني أن تخرج علينا منصات إعلاميه تتدعي بأن الأهلي قرر البحث عن بديل لكولر و تم تكليف المهندس خالد مرتجي وأمير توفيق بالملف ( يعني حضروا الإجتماعات والتليفونات وعارفين كل حاجه ) .

وهؤلاء نوجه لهم الرساله إننا نتفق جميعا بأن الأهلي ليس في حالته الطبيعيه و لكنه ليس في كارثه فنيه والأخطاء الموجوده في الفريق يمكن تداركها ، فقط يحتاج الأمر لأستعادة التركيز من الجميع وإن كولر يراجع نفسه في بعض حساباته خاصة إنه بيملك أفضل إسكواد في مصر ومتصدر الدوري وله مباراه مؤجله .

أما الغضب الواضح من جماهير الأهلي علي الفريق ده نتيجة إنهم اعتادوا علي أفضل النتائج وأحسن أداء وتحقيق كل البطولات اللي يشارك فيها الأهلي وخسارة بطولتين في فتره زمنيه قصيره كان محزن جدا ودرس كبير .

لكن مازالت الثقه في الجهاز الفني واللاعبين موجوده بكل تأكيد وهتظل وتبقي لأي فرد بيعمل داخل منظومة النادي الأهلي ، يعني بإختصار مخطط تطفيش المدربين المعتاد زي ما حصل قبل كده مش هينجح وجماهير الأهلي استوعبت الدرس ورحيل المدرب هو قرار الاداره فقط .

مخطط تطفيش كولر
مقالات ذات صلة

ترك الرد

من فضلك ادخل تعليقك
من فضلك ادخل اسمك هنا

الأكثر قراءه